មូលហេតុដែលនាំឱ្យមានសម្ពាធលើបុគ្គល

 សម្ពាធលើបុគ្គលិកគឺជាបញ្ហាសំខាន់មួយដែលអាចប៉ះពាល់ដល់សុខភាពផ្លូវចិត្ត និងផលិតភាពការងារ។ មានមូលហេតុជាច្រើនដែលបង្កឱ្យមានសម្ពាធនេះ រួមមាន៖


១. បន្ទុកការងារច្រើនពេក
- បរិមាណការងារច្រើន: បុគ្គលិកអាចមានអារម្មណ៍ធុញថប់នៅពេលដែលពួកគេមានការងារច្រើនហួសពីសមត្ថភាព ឬពេលវេលាដែលកំណត់។
- ពេលវេលាកំណត់តឹងតែង: ការកំណត់ពេលវេលាដែលមិនប្រាកដប្រជា អាចបង្កឱ្យមានភាពតានតឹង និងការថប់បារម្ភ។

២. កង្វះការគ្រប់គ្រង និងស្វ័យភាព
- ការគ្រប់គ្រងរឹតត្បិត និងគ្រប់ជំហានពេក: នៅពេលដែលអ្នកគ្រប់គ្រងតាមដាន និងគ្រប់គ្រងគ្រប់ជំហាននៃការងាររបស់បុគ្គលិក ពួកគេអាចមានអារម្មណ៍បាត់បង់សិទ្ធិអំណាច និងគ្មានការទុកចិត្ត។
- កង្វះការសម្រេចចិត្ត: បុគ្គលិកមិនមានសិទ្ធិក្នុងការសម្រេចចិត្តលើរបៀបដែលពួកគេធ្វើការ ឬកិច្ចការដែលពាក់ព័ន្ធនឹងការងាររបស់ពួកគេ។

៣. ការគាំទ្រមិនគ្រប់គ្រាន់
- ពីថ្នាក់ដឹកនាំ: កង្វះការគាំទ្រ ជំនួយ ឬការណែនាំពីអ្នកគ្រប់គ្រងអាចធ្វើឱ្យបុគ្គលិកមានអារម្មណ៍ឯកា និងពិបាកក្នុងការដោះស្រាយបញ្ហា។
- ពីមិត្តរួមការងារ: បរិយាកាសការងារដែលខ្វះការសហការ ឬមានជម្លោះជាមួយមិត្តរួមការងារ ក៏អាចបង្កឱ្យមានសម្ពាធផងដែរ។

៤. ទំនាក់ទំនងមិនល្អក្នុងកន្លែងការងារ
- ជម្លោះ ឬការបៀតបៀន: ការមានជម្លោះ ការបៀតបៀន ឬការគំរាមកំហែងនៅកន្លែងធ្វើការអាចជាប្រភពដ៏ធំនៃភាពតានតឹង។
- កង្វះទំនាក់ទំនង: ការទំនាក់ទំនងមិនច្បាស់លាស់ ឬមិនគ្រប់គ្រាន់រវាងក្រុមការងារ ឬថ្នាក់ដឹកនាំអាចនាំឱ្យមានការភាន់ច្រឡំ និងសម្ពាធ។

៥. ភាពមិនច្បាស់លាស់នៃតួនាទី និងការផ្លាស់ប្តូរ
- ការមិនច្បាស់លាស់នៃតួនាទី: បុគ្គលិកអាចមានសម្ពាធនៅពេលដែលពួកគេមិនយល់ច្បាស់ពីតួនាទី ភារកិច្ច និងការរំពឹងទុករបស់ពួកគេ។
- ការផ្លាស់ប្តូរញឹកញាប់: ការផ្លាស់ប្តូររចនាសម្ព័ន្ធអង្គភាព ការគ្រប់គ្រង ឬប្រព័ន្ធការងារជាញឹកញាប់អាចបង្កឱ្យមានភាពមិនប្រាកដប្រជា និងការថប់បារម្ភ។

៦. បញ្ហាផ្ទាល់ខ្លួន និងជីវិតឯកជន
- កង្វះតុល្យភាពជីវិត និងការងារ: ការធ្វើការច្រើនម៉ោង ឬគ្មានពេលវេលាគ្រប់គ្រាន់សម្រាប់ជីវិតផ្ទាល់ខ្លួន គ្រួសារ ឬចំណូលចិត្ត អាចបង្កឱ្យមានភាពនឿយហត់ និងអស់កម្លាំង។
- បញ្ហាហិរញ្ញវត្ថុ ឬគ្រួសារ: បញ្ហាផ្ទាល់ខ្លួននៅក្រៅការងារ ដូចជាបញ្ហាលុយកាក់ ឬបញ្ហាគ្រួសារ ក៏អាចជះឥទ្ធិពលដល់សម្ពាធក្នុងការងារផងដែរ។

៧. បរិយាកាសការងារមិនល្អ
- លក្ខខណ្ឌការងារ: បរិយាកាសការងារដែលមានសំឡេងរំខាន កំដៅ/ត្រជាក់ខ្លាំង គ្មានពន្លឺគ្រប់គ្រាន់ ឬទីកន្លែងតូចចង្អៀត ក៏អាចបង្កឱ្យមានសម្ពាធដែរ។
- កង្វះការទទួលស្គាល់: នៅពេលដែលការខិតខំប្រឹងប្រែងរបស់បុគ្គលិកមិនត្រូវបានទទួលស្គាល់ ឬកោតសរសើរ ពួកគេអាចមានអារម្មណ៍ថាគ្មានតម្លៃ។

ដើម្បីកាត់បន្ថយសម្ពាធទាំងនេះ អង្គភាពគួរតែមានការយកចិត្តទុកដាក់ខ្ពស់លើការគ្រប់គ្រងបន្ទុកការងារ ការផ្តល់ការគាំទ្រ ការបង្កើតបរិយាកាសការងារល្អ និងការលើកកម្ពស់តុល្យភាពជីវិត និងការងារសម្រាប់បុគ្គលិករបស់ពួកគេ។

ដកស្រង់ចេញពី៖ ឯកសារច្បាប់ និងរដ្ឋបាល



No comments