អ្វីទៅជាការរិះគន់ក្នុងន័យស្ថាបនា?

 ការរិះគន់ក្នុងន័យស្ថាបនា គឺជាមធ្យោបាយដ៏សំខាន់មួយក្នុងការជួយមនុស្សម្នាក់ ឬក្រុមមួយឲ្យរីកចម្រើន និងអភិវឌ្ឍខ្លួន។ វាខុសពីការរិះគន់បែបជាន់ពន្លិចដែលមានបំណងបន្ទាបបន្ថោក ឬធ្វើឲ្យអ្នកដទៃបាក់ទឹកចិត្ត។ ការរិះគន់ក្នុងន័យស្ថាបនា គឺផ្ដោតលើការផ្ដល់មតិយោបល់ដែលជាក់លាក់ អាចអនុវត្តបាន និងមានប្រយោជន៍ ដើម្បីកែលម្អស្ថានភាព ឬលទ្ធផលនាពេលអនាគត។

១. លក្ខណៈសំខាន់ៗនៃការរិះគន់ក្នុងន័យស្ថាបនា

 * មានគោលបំណងច្បាស់លាស់៖ គោលបំណងចម្បងគឺដើម្បីជួយអ្នកដទៃឲ្យប្រសើរឡើង មិនមែនដើម្បីស្វែងរកកំហុសនោះទេ។

 * ជាក់លាក់ និងច្បាស់លាស់៖ ជៀសវាងការរិះគន់បែបទូទៅ ឬមិនច្បាស់លាស់។ ឧទាហរណ៍ ជំនួសឲ្យការនិយាយថា "អ្នកធ្វើការមិនល្អ" គួរនិយាយថា "ខ្ញុំគិតថា ប្រសិនបើអ្នកបន្ថែមព័ត៌មានលម្អិតបន្ថែមទៀតនៅចំណុចនេះ វានឹងជួយឲ្យរបាយការណ៍របស់អ្នកកាន់តែទូលំទូលាយ"។

 * ផ្ដោតលើអាកប្បកិរិយា ឬទង្វើ មិនមែនលើបុគ្គល៖ រិះគន់លើអ្វីដែលអ្នកដទៃបានធ្វើ មិនមែនលើបុគ្គលិកលក្ខណៈរបស់ពួកគេនោះទេ។ ឧទាហរណ៍ ជំនួសឲ្យការនិយាយថា "អ្នកខ្ជិលណាស់" គួរនិយាយថា "ខ្ញុំឃើញថា ការងារនេះបានចំណាយពេលយូរជាងការរំពឹងទុក តើមានបញ្ហាអ្វីដែរ?"។

 * ផ្ដល់ដំណោះស្រាយ ឬការណែនាំ៖ មិនមែនគ្រាន់តែចង្អុលបង្ហាញកំហុសនោះទេ ប៉ុន្តែត្រូវផ្ដល់យោបល់អំពីរបៀបកែលម្អ។

 * ប្រើប្រាស់ពាក្យសម្ដីទន់ភ្លន់ និងគោរព៖ រក្សាឥរិយាបថវិជ្ជមាន និងបង្ហាញការគោរពចំពោះអ្នកដែលត្រូវបានរិះគន់។

 * ផ្ដល់នៅពេលសមរម្យ៖ ជ្រើសរើសពេលវេលា និងទីកន្លែងដែលសមរម្យដើម្បីផ្ដល់មតិយោបល់ ដើម្បីកុំឲ្យអ្នកទទួលមានអារម្មណ៍អាម៉ាស់។

២. ផលប្រយោជន៍នៃការរិះគន់ក្នុងន័យស្ថាបនា

 * ជួយឲ្យមានការអភិវឌ្ឍន៍ខ្លួន៖ បើកឱកាសឲ្យបុគ្គល ឬក្រុមស្វែងយល់ពីចំណុចខ្វះខាតរបស់ខ្លួន និងធ្វើការកែតម្រូវ។

 * លើកកម្ពស់ប្រសិទ្ធភាពការងារ៖ នៅពេលដែលកំហុសឆ្គងត្រូវបានកែតម្រូវ ប្រសិទ្ធភាពការងាររួមនឹងកើនឡើង។

 * ពង្រឹងទំនាក់ទំនង៖ នៅពេលដែលការរិះគន់ត្រូវបានធ្វើឡើងដោយគោរព និងមានចេតនាល្អ វាអាចពង្រឹងទំនាក់ទំនង និងការទុកចិត្តគ្នាទៅវិញទៅមក។

 * បង្កើតវប្បធម៌សិក្សា៖ លើកទឹកចិត្តឲ្យមានការរៀនសូត្រពីកំហុស និងការស្វែងរកវិធីសាស្រ្តថ្មីៗដើម្បីដោះស្រាយបញ្ហា។

៣. របៀបទទួលយកការរិះគន់ក្នុងន័យស្ថាបនា

 * ស្ដាប់ដោយយកចិត្តទុកដាក់៖ កុំរំខាន ឬតបតភ្លាមៗ។

 * រក្សាភាពស្ងប់ស្ងាត់៖ កុំឲ្យអារម្មណ៍ផ្ទាល់ខ្លួនមកគ្រប់គ្រង។

 * សួរដើម្បីបកស្រាយ៖ ប្រសិនបើមានចំណុចណាមិនច្បាស់លាស់ សូមសួរដើម្បីឲ្យកាន់តែយល់ច្បាស់។

 * ទទួលស្គាល់ និងថ្លែងអំណរគុណ៖ បង្ហាញការដឹងគុណចំពោះមតិយោបល់ដែលបានផ្ដល់ឲ្យ។

 * ពិចារណា និងអនុវត្ត៖ យកមតិយោបល់មកពិចារណា និងព្យាយាមកែតម្រូវប្រសិនបើវាសមហេតុផល។

ការរិះគន់ក្នុងន័យស្ថាបនា គឺជាឧបករណ៍ដ៏មានប្រសិទ្ធភាពមួយសម្រាប់ការរីកចម្រើនផ្ទាល់ខ្លួន និងវិជ្ជាជីវៈ។ ការអនុវត្តវាឲ្យបានត្រឹមត្រូវនឹងនាំមកនូវលទ្ធផលវិជ្ជមានសម្រាប់ភាគីទាំងអស់។


ដកស្រង់ចេញពី៖ ឯកសារច្បាប់ និងរដ្ឋបាល

No comments