ការដោះស្រាយបញ្ហាបុគ្គលិកដែលមិនសូវសកម្ម

 ការដោះស្រាយបញ្ហាបុគ្គលិកដែលមិនសូវសកម្ម គឺជាបញ្ហាប្រឈមមួយសម្រាប់អ្នកគ្រប់គ្រង។ ទោះជាយ៉ាងណាក៏ដោយ មានវិធីសាស្រ្តជាច្រើនដែលអ្នកអាចអនុវត្តបានដើម្បីជួយឱ្យបុគ្គលិកទាំងនោះផ្លាស់ប្តូរឥរិយាបថ និងបង្កើនការយកចិត្តទុកដាក់លើការងាររបស់ពួកគេ។ ខាងក្រោមនេះជាគន្លឹះមួយចំនួនដែលអ្នកអាចពិចារណាបាន៖


១. ស្វែងយល់ពីឫសគល់នៃបញ្ហា

មុននឹងចាប់ផ្តើមអនុវត្តវិធីសាស្រ្តណាមួយ អ្នកត្រូវតែស្វែងយល់ឱ្យច្បាស់ពីមូលហេតុដែលធ្វើឱ្យបុគ្គលិកនោះមិនសូវសកម្ម។ មូលហេតុអាចមានច្រើនយ៉ាង ដូចជា៖

 * កង្វះជំនាញ ឬចំណេះដឹង: ពួកគេប្រហែលជាមិនមានជំនាញគ្រប់គ្រាន់ក្នុងការបំពេញការងារ ឬមិនយល់ច្បាស់ពីតួនាទីរបស់ខ្លួន។

 * ខ្វះការលើកទឹកចិត្ត: ពួកគេអាចនឹងមិនមានអារម្មណ៍ថាការងាររបស់ពួកគេមានសារៈសំខាន់ ឬមិនទទួលបានការទទួលស្គាល់ត្រឹមត្រូវ។

 * បញ្ហាផ្ទាល់ខ្លួន: ពួកគេអាចនឹងកំពុងប្រឈមមុខនឹងបញ្ហាផ្ទាល់ខ្លួនដែលជះឥទ្ធិពលដល់ការងាររបស់ពួកគេ។

 * បរិយាកាសការងារ: បរិយាកាសការងារមិនល្អ ដូចជាការទំនាក់ទំនងមិនល្អជាមួយមិត្តរួមការងារ ឬអ្នកគ្រប់គ្រង ក៏អាចជាមូលហេតុដែរ។

 * ភាពធុញទ្រាន់: ការងារដដែលៗ ឬគ្មានការប្រឈម អាចធ្វើឱ្យពួកគេធុញទ្រាន់។

២. ការទំនាក់ទំនងប្រកបដោយប្រសិទ្ធភាព

 * និយាយទល់មុខគ្នា (One-on-One Talk): កោះហៅបុគ្គលិកនោះមកជជែកគ្នាដោយផ្ទាល់ និងដោយស្ងាត់ស្ងៀម។ បង្ហាញពីការព្រួយបារម្ភរបស់អ្នកចំពោះការអនុវត្តការងាររបស់ពួកគេ ប៉ុន្តែត្រូវប្រើពាក្យសំដីវិជ្ជមាន និងគាំទ្រ។ ស្តាប់ដោយយកចិត្តទុកដាក់នូវអ្វីដែលពួកគេនិយាយ ដើម្បីស្វែងយល់ពីទស្សនៈរបស់ពួកគេ។

 * កំណត់ការរំពឹងទុកឱ្យច្បាស់លាស់: ពន្យល់ឱ្យច្បាស់លាស់អំពីអ្វីដែលអ្នករំពឹងទុកពីពួកគេ ទាក់ទងនឹងគុណភាព និងបរិមាណការងារ ព្រមទាំងកាលកំណត់។

៣. ផ្តល់ការបណ្តុះបណ្តាល និងការអភិវឌ្ឍន៍

 * វគ្គបណ្តុះបណ្តាល: ប្រសិនបើបញ្ហាមកពីកង្វះជំនាញ សូមផ្តល់វគ្គបណ្តុះបណ្តាល ឬការណែនាំជាក់ស្តែង ដើម្បីជួយពួកគេបង្កើនសមត្ថភាព។

 * ការណែនាំ (Mentorship): ចាត់តាំងបុគ្គលិកដែលមានបទពិសោធន៍ឱ្យជួយណែនាំ ឬបង្រៀនពួកគេ។

 * ផ្តល់ធនធាន: ផ្តល់សៀវភៅ ឯកសារ ឬធនធានផ្សេងៗដែលទាក់ទងនឹងការងារ ដើម្បីឱ្យពួកគេអាចសិក្សាដោយខ្លួនឯង។

៤. បង្កើតបរិយាកាសការងារវិជ្ជមាន និងលើកទឹកចិត្ត

 * ការទទួលស្គាល់ និងការលើកសរសើរ: ត្រូវទទួលស្គាល់ និងលើកសរសើរចំពោះការខិតខំប្រឹងប្រែង ឬលទ្ធផលល្អរបស់ពួកគេ ទោះបីជាការរីកចម្រើននោះតិចតួចក្តី។ ការលើកទឹកចិត្តអាចជួយឱ្យពួកគេមានអារម្មណ៍ថាខ្លួនមានតម្លៃ។

 * ផ្តល់ឱកាសថ្មីៗ: ផ្តល់ឱកាសឱ្យពួកគេចូលរួមក្នុងគម្រោងថ្មីៗ ឬភារកិច្ចដែលបង្កើនការប្រឈម ដើម្បីបំបាត់ភាពធុញទ្រាន់ និងបង្កើនភាពសកម្ម។

 * ការផ្តល់មតិកែលម្អជាប្រចាំ: ផ្តល់មតិកែលម្អ (Feedback) ទាំងវិជ្ជមាន និងស្ថាបនាជាប្រចាំ ដើម្បីឱ្យពួកគេដឹងពីចំណុចខ្លាំង និងចំណុចដែលត្រូវកែលម្អ។

 * បរិយាកាសគាំទ្រ: បង្កើតបរិយាកាសការងារដែលគាំទ្រ និងលើកទឹកចិត្តឱ្យបុគ្គលិកសួរនាំ ឬស្វែងរកជំនួយនៅពេលចាំបាច់។

៥. កំណត់គោលដៅ និងតាមដានវឌ្ឍនភាព

 * កំណត់គោលដៅដែលអាចវាស់វែងបាន: កំណត់គោលដៅជាក់លាក់ អាចវាស់វែងបាន អាចសម្រេចបាន ពាក់ព័ន្ធ និងមានពេលវេលាកំណត់ (SMART Goals) ជាមួយបុគ្គលិក។

 * តាមដានវឌ្ឍនភាព: តាមដានវឌ្ឍនភាពរបស់ពួកគេជាប្រចាំ ហើយកែតម្រូវផែនការបើសិនជាចាំបាច់។ ផ្តល់ការគាំទ្រ និងការណែនាំនៅពេលដែលពួកគេជួបការលំបាក។

៦. ពិចារណាលើការប្តូរតួនាទី ឬភារកិច្ច

 * ប្រសិនបើបុគ្គលិកនោះនៅតែមិនសូវសកម្ម បន្ទាប់ពីបានអនុវត្តវិធីសាស្រ្តខាងលើហើយ អ្នកអាចពិចារណាអំពីលទ្ធភាពក្នុងការផ្លាស់ប្តូរតួនាទី ឬភារកិច្ចរបស់ពួកគេទៅតាមជំនាញ និងចំណាប់អារម្មណ៍របស់ពួកគេ។ ពេលខ្លះ ការផ្លាស់ប្តូរមុខងារអាចជួយឱ្យពួកគេរកឃើញចំណង់ចំណូលចិត្តថ្មី។

៧. វិធានការចុងក្រោយ (ប្រសិនបើចាំបាច់)

 * ប្រសិនបើបុគ្គលិកនោះនៅតែមិនមានការផ្លាស់ប្តូរ ឬមិនបង្ហាញការរីកចម្រើនណាមួយ បន្ទាប់ពីបានព្យាយាមអស់ពីលទ្ធភាពហើយនោះ អ្នកប្រហែលជាត្រូវពិចារណាអនុវត្តតាមគោលការណ៍របស់ក្រុមហ៊ុន ដូចជាការព្រមានផ្លូវការ ឬការបណ្តេញចេញ។ ទោះជាយ៉ាងណាក៏ដោយ នេះគួរតែជាជម្រើសចុងក្រោយបំផុត។

ការកែប្រែបុគ្គលិកដែលមិនសូវសកម្មត្រូវការពេលវេលា ការអត់ធ្មត់ និងការប្តេជ្ញាចិត្ត។ សូមចងចាំថា គោលបំណងសំខាន់គឺដើម្បីជួយពួកគេឱ្យក្លាយជាបុគ្គលិកដែលមានផលិតភាព និងរីករាយនឹងការងាររបស់ពួកគេ។




No comments